Aktualizacja 13.20
Buffy
- Galio - niedawno miał on zmiejszony cooldwon na Rkę, teraz jeszcze dostał mniejszy cooldown w miarę levelowania W, jest to buff pod Galio na mida (support musiałby się wyskalować), więc warto pomyśleć o tym picku jeśli macie premade jg;
- Jinx - w porządeczku buffy, takie przydatne na Jinx gdyż wyleciała z mety, poza pasywką. 25% as teraz się stackuje, a to oznacza, że 1. Runnan's Hurricane to teraz obowiązek kupić 2. Jinx będzie potworem w teamfightach;
- Milio - nic ciekawego, niech Was +20 tarczy z E na 5 lvl i 20% więcej AP na leczeniu nie zmyli, Milio i tak się idzie pod Ardenta;
- Morgana - ooo, to ja lubię. Wraca Morgana na jg dzięki buffom W, Rka dostaje buffy na prędkość poruszania się, dmg i czas trwania stuna, definitywnie będzie ona wracać do mety, a na dodatek flex na jg serio brzmi dobrze;
- Ziggs - teraz Ziggs będzie jeszcze bardziej denerwował, szykujcie się na więcej picków w bota tej postaci, będzie boleć.
Nerfy
- Akshan - tak jak ta postać leżała, tak teraz będzie gnić pod ziemią, tym prawie nikt nie gra, a jeśli już to przez Drututta, więc nie wiem co Riot chciał tym osiągnąć;
- Bel'Veth - nerfy na topa, mida i supporta, Riot chce ją tylko na jg, i nie chce bruiser albo tank builda. Od teraz Bel'Veth skaluje się dobrze pod late, ale tylko jeśli idziecie full kryta, nie ma półśrodków. No i pierwsze 10 min raczej chcecie farmić, bo mocno oberwiecie jak będziecie się chcieli klepać;
- Kai'Sa - XD, przejdźmy dalej;
- Quinn - potężne nerfy w Quinn na topa, teraz naprawdę musi uważać, szczególnie w takiego Renektona albo Nasusa, buffy za to na mida albo adc, chociaż ja bym polecał Wam grać adc, bo na midzie magowie zrobią Wam jesień średniowiecza;
- Zed - nerf pod lategame, rzadziej bedzie można używać swojego cienia, w sumie git zmiana.
Zmiany
- K'Sante - Riot chciało zrobić tak, żeby K'Sante musiał się dłużej bić, a nie wchodzić, robić inseca pod wieżę albo do drużyny i nara. Tylko że te zmiany powodują, że K'Sante bije sporo. Cheese typu Flash + Q3 albo nawalanie przycisków R+Q, R+W nie będzie możliwe, i całe szczęście, ale teraz W ma potężnie długi stun, Rka daje attack speed, resetuje Q, daje spowolnienie sparowane z Q... No nie jestem przekonany. Na dodatek pojawiło się więcej skalowania z AD i AP, czyli K'Sante po zabiciu nashora albo duszy ognistej będzie bił sporo.
Buffy poza championami
- Blighting Jewel - dla tych co nie wiedzą: to jest ten komponent z Void Staff co daje Wam 13% przebicia odporności na magię. Całkiem spoko zmiana, to 150 golda robi różnicę;
- Youmuu's Ghostblade - zdecydowanie opcja dla Rengara, Kha'Zixa, Quinn, MFki i Kai'Sy z tym nowym buildem, tym bardziej że Duskblade daje mniej ability haste.
Nerfy poza championami
- Duskblade - mniej ability haste i mniej % dmg, więc Youmuu wydaje się też spoko opcją do rozważenia.
Zmiany poza championami
- Lord Dominik's Regards - nawet nie wiedziałem że jest taki bug, ale spoko że naprawili;
- Zmiany na Jungli - znowu tanki będą viable na jungli, carry jg nie opłaca się pickować, skipowanie campów będzie bardziej boleć a ganki staną się mniej opłacalne. Drake w sumie też, chyba że soul to będzie oro jak się go ma. W skrócie Riot mówi Junglerom "Nara do lasu, zostawcie linie lanerom", czyli znowu Vi pod tanka będzie lepsza. Opłaca się robić Krabika. Smite już nie włączy ani Liandry, ani Ludena, ani Demonica, ani dużo innych rzeczy, więc ponownie - nara z lini, róbcie objectivy;
- Zmiany z przedmiotami Dorana - teraz bedzie się opłacać kupować przedmioty Dorana, zamiast Long Sworda + 3 potki, albo kryształu many + 3 potki, dark seal nadal spoko opcją na start dla AP championów;
- Zmiany przeciwko snowballowaniu - Nerfy we wszystkie główne ofensywne runki, nerfy w indywidualne drake'i, nerfy w golda z turret plate'ów, mniej golda za heralda, w skrócie - nie jest tak źle jak się wywalicie na topie albo midzie. Bot jest chaotyczny i agresywny i tak, więc tu bez zmian.