NAJNOWSZE AKTUALIZACJE
Aktualizacja 13.17
Buffy
- Elise - buffy na autoataki są mizerne, ale za to warto spojrzeć na czas E; w late będzie to dawało lepszy lockdown, tylko nie złapcie się w pułapkę tego buffa i nie idźcie Elise support bo zanim odczujecie zmiany to zbyt długo poczekacie;
- Gnar - buffy dadzą mu lepszy dojazd na R, szczególnie we wczesnych fazach gry, większa szansa na gnębienie przeciwnika na linii, potem już nie będzie to tak odczuwalne;
- Lux - zmniejszona regeneracja many i dmg z E sprawia że dostała nerfy na supporta, z kolei na midzie będzie szybciej snowballować, myślę że to absurd iż dostaje ona mniejsze cooldowny, bo w solo kolejce i tak jest ciężka do zniesienia, a teraz będzie jeszcze bardziej jak ktoś pójdzie mida;
- Orianna - te buffy są wywalone w kosmos, szczególnie pod supporta, grajcie nią zdecydowanie;
- Samira - normalny buff, dodatkowe życie się przyda Samirze więc tu bez wielkich zmian;
- Twisted Fate - 10% buff na Q jest nieodczuwalny póki nie kupicie Rabadona, taki okej buff;
- Tryndamere - Riot już poinformował że zamiast 175 attack range będzie 150, fajny buff pod dojazd na pierwszych poziomach gdzie dodatkowe 25 range zrobi różnice;
- Vex - w końcu jakieś buffy na nią, ta postać tak słabo stała że aż żal mi było, teraz będzie mieć dojazd by zgarniać zasoby i się wyskalowac do late;
- Zoe - mocny buff, szczególnie na E, robi nam się AP Gangplank tutaj, może Zoe na topa viable?
Nerfy
- Kayn - niewielkie nerfy, dobrze że duskblade wcześniej oberwał;
- Kha'zix - śmieszny nerf, nie odczujecie tego wcale;
- Kindred - nerf z E sprawia że kindred będzie miała słabszy dojazd, robi się angle pod BoTRK'a na Kindred by mieć dodatkowy slow + on-hity, szczególnie że nerf również poszedł w dmg z tego E;
- Naafiri - Riot nie polubił Naafiri na topie, więc ją zabili, konkretne nerfy pod jej sustain i w sumie dobrze bo to midlaner;
- Xerath - ogólny nerf na Xeratha, grając nim na midzie też odczujecie to do zakupu Lost Chaptera, słabszy dojazd na początku dla niego nie wróży dobrze więc używajcie mądrze spelli.
Dopasowania
- Aatrox - to jest nerf ogółem, magic dmg nie zrobi różnicy tylko na początku, nie wiem co Riot zrobi ze skalowaniem obu tych rzeczy bo mamy tylko info że będą bić magiczne, zobaczymy co się wydarzy;
- Akshan - buffy na topa, nerfy na adc jeśli ktoś jeszcze nim tam chodzi;
- Blitzcrank - potężne buffy na supporta, ja bym nawet powiedział że Blitzcrank top może się sprawdzić, dodatkowe życie i obniżenie kosztów spelli zwiastuje kłopoty;
- Hecarim - słabszy początek będzie dla Hecarima, ja bym uważał z buildem pod asasyna bo cięższy będzie dojazd, chyba że pod Eclipse to jeszcze git, ale za to Bruiser Hecarim może być ciekawy;
- Quinn - dopasowanie by bardziej ją przerzucić na topa, ale ogółem dużo nie zmieniło, mniej bije ale szybciej życie odrodzi, łatwiejsza będzie dla przeciwników lubiących all-in;
- Vi - nerfy dla Vi pod asasyna, buffy na VI pod tanka, Riot znowu chce powrót aftershock Vi pod Black Cleavera i potem full tanka;
- Xin Zhao - MAX HP HEAL?!?! budujcie go pod bruisera, odda.
Buffy poza championami
- Immortal Shieldbow - buffy na początek gry, bardziej się teraz opłaca budować go na 1szy albo drugi item, chociaż szczerze to raczej bardziej to dla Yone, Irelii i Yasuo aniżeli dla ADCków;
- Goredrinker - zmiana w buildzie da więcej życia na linii, dodatkowe 400 życia też odda, osobiście polecam zacząć budować na bruiserach, szczególnie na Setta i Fiorę;
- Goredrinker - zmiana w buildzie da więcej życia na linii, dodatkowe 400 życia też odda, osobiście polecam zacząć budować na bruiserach, szczególnie na Setta i Fiorę;
Nerfy poza championami:
- Bloodthirster - jeśli ten item był słaby, to teraz jest jeszcze bardziej, budujcie Shieldbow i zapomnijcie że to coś istniało;
- Evenshroud - duży nerf w Bruiserów którzy lubili to budować (Aatrox, Sett, Yone), dla tanków nie robi on różnicy;
- Future Market - potężny nerf na początek, 45 golda to jest prawie różnica między butami lub sztyletem a długim mieczem, niby potem masz więcej golda ale ta runa była po to by właśnie na początku być do przodu, zamiast tego bierzcie butki w runach, więcej korzyści póki Riot coś z tym nie zrobi;
- Statik Shiv - kolejne nerfy w skalowanie AP na Statiku, nerf też dla Kai'sy pod AP, reszcie nie robi to różnicy.
Dopasowania poza championami:
- Zaokrąglenie catchup XP - niewielka zmiana na plus dla tych junglerów co będą do przodu;
- Duskblade - ogółem jest to nerf, spoko zmiana gdyż już nałożony dmg będzie działać (np. Liandry), zrobi to różnicę w walkach;
- Spear of Shojin - nie wiem co Riot próbuje z tym przedmiotem zrobić, jedyne championy które z niego korzystały to Jax i Hecarim tak naprawdę bo cała reszta lepiej działa z Black Cleaverem, teraz będzie więcej Jaxów i mniej Hecarimów budowało ten przedmiot i tyle, gdyby Jax nie bił mixa AD i AP to też budowałby Black Cleaver bo jest on po prostu lepszy.